PRZEDMIOT DZIA£ANIA SZKO£Y

PRZEDMIOT DZIA£ANIA SZKO£Y

Cele i zadania szko³y

Cele i zadania szko³y :

§ 1
Dzia³alno¶æ edukacyjna szko³y bêdzie okre¶lona przez :
1) szkolny zestaw programów nauczania, który, uwzglêdniaj±c wymiar wychowawczy, obejmuje ca³± dzia³alno¶æ szko³y z punktu widzenia dydaktycznego,
2) program wychowawczy szko³y, który opisuje w sposób ca³o¶ciowy wszystkie tre¶ci i dzia³ania o charakterze wychowawczym i jest realizowany przez wszystkich nauczycieli,
3) program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego ¶rodowiska, który opisuje w sposób ca³o¶ciowy wszystkie tre¶ci i dzia³ania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.

Szkolny zestaw programów nauczania, program wychowawczy szko³y oraz program profilaktyki tworz± spójn± ca³o¶æ.

§ 2
1. Szko³a realizuje cele i zadania okre¶lone w przepisach prawa z uwzglêdnieniem dokumentów zawartych w § 1 a w szczególno¶ci:
a) humanizacjê szko³y, czyli d±¿enie do wszechstronnego rozwoju ucznia jako nadrzêdnego celu pracy edukacyjnej,
b) umo¿liwia zdobycie wiedzy i umiejêtno¶ci niezbêdnych do uzyskania ¶wiadectwa ukoñczenia sze¶cioletniej szko³y podstawowej,
c) kszta³tuje ¶rodowisko wychowawcze sprzyjaj±ce realizowaniu celów i zasad okre¶lonych w ustawie stosownie do warunków szko³y oraz wieku uczniów,
d) sprawuje opiekê nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb,
e) zapewnia uczniom pe³ny rozwój umys³owy i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i mo¿liwo¶ciami psychofizycznymi w warunkach poszanowania ich godno¶ci osobistej oraz wolno¶ci ¶wiatopogl±dowej i wyznaniowej,
f) udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej we wspó³pracy z pracownikami placówek specjalistycznych; organizuje nauczanie indywidualne na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
g) tworzy warunki do rozwijania zainteresowañ uczniów poprzez dzia³alno¶æ kó³ przedmiotowych, kó³ zainteresowañ i innych form pracy pozalekcyjnej o charakterze bezp³atnym lub p³atnym,
h) umo¿liwia realizacjê indywidualnych i innowacyjnych programów nauczania w klasach I - VIII,
i) kszta³tuje umiejêtno¶ci s³u¿±ce nawi±zywaniu i utrzymywaniu poprawnych kontaktów z innymi dzieæmi, doros³ymi, osobami niepe³nosprawnymi, dzia³añ w ró¿nych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych,
j) wspomaga poczucie przynale¿no¶ci do spo³eczno¶ci szkolnej, ¶rodowiska  lokalnego, regionu i kraju,
k) rozbudza potrzeby kontaktu z przyrod±,
l) u³atwia dzia³alno¶æ organizacjom m³odzie¿owym wspomagaj±cych proces wychowawczy,
³) szko³a organizuje opiekê i pomoc uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie poprzez :
- indywidualne nauczanie i wychowanie
- zajêcia dydaktyczno-wyrównawcze
m) szko³a sprawuje indywidualn± opiekê nad :
- dzieæmi z klas najni¿szych poprzez ¶cis³y kontakt wychowawcy klasy z rodzicami, poznanie ¶rodowiska domowego uczniów klas I, ¶cis³y kontakt z pedagogiem lub psychologiem, kierowanie uczniów na badania specjalistyczne do Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w celu rozpoznania ich indywidualnych potrzeb i mo¿liwo¶ci stosowania dzia³añ zmierzaj±cych do szybkiej adaptacji uczniów w nowym dla nich ¶rodowisku szkolnym,
- uczniami z zaburzeniami rozwojowymi poprzez systematyczne badania dzieci przez psychologa i pedagoga, prowadzenie zespo³ów dydaktyczno-wyrównawczych, zespo³ów zajêæ korekcyjno-kompensacyjnych, indywi-dualn± pracê wychowawców i nauczycieli,
- uczniami, którym z powodu warunków rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc materialna (do¿ywianie, zapomogi finansowe). Opieka ta sprawowana jest w ¶cis³ym kontakcie z MOPS, PCK , Polskim Komitetem Pomocy Spo³ecznej, Caritas, ¦wiêtokrzyskim Bankiem ¯ywno¶ci.
2. Szko³a wspó³dzia³a z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia we wszystkich sferach dzia³alno¶ci, a w szczególno¶ci w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki oraz udzielania informacji dotycz±cych zadañ szko³y i przepisów prawa o¶wiatowego.
3. Rodzice mog± uzyskaæ szczegó³owe i bie¿±ce informacje na temat dziecka, jego zachowania, postêpów i trudno¶ci w nauce poprzez kontakt z wychowawc±, nauczycielem przedmiotu, pedagogiem szkolnym i dyrektorem szko³y poprzez:
a) zebrania klasowe,
b) spotkania indywidualne w uzgodnionym terminie,
c) formy okre¶lone w Szkolnym Systemie Oceniania.
4. Rodzice wspó³dzia³aj± ze szko³± poprzez udzia³ w pracach organów szko³y Rady Rodziców, bezpo¶rednio lub poprzez wybranych przedstawicieli; dodatkowo w oparciu o opracowany Program Wspó³pracy  z Rodzicami.
5. Statut Szko³y, Szkolny Zestaw Programów Nauczania, Program Wychowawczy Szko³y, Program Profilaktyki, wewnêtrzne regulaminy organów szko³y, statuty i regulaminy organizacji, podstawowe przepisy prawa o¶wiatowego s± dostêpne dla rodziców w sekretariacie szko³y.

 
   
Copyright (c)2013 BIP-PSP3 OSTROWIEC ¦W.